Журнал

МОРСЬКА АВІАЦІЯ: ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ

МОРСЬКА АВІАЦІЯ: ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ

Шляхом поповнення новими зразками техніки, проведення ремонту й модернізації наявного парку літаків та вертольотів значно зростуть бойові можливості морської авіації ВМС України. Паралельно триватиме переоснащення й корабельних систем протиповітряної оборони новими зенітними ракетними комплексами. Реалізація цих завдань передбачена у Державній програмі розвитку озброєння і військової техніки Збройних Сил України до 2020 року. Що ж саме закуплять і модернізують? У штабі Військово-Морських Сил України поділилися деякими з цих амбітних планів

За словами тимчасового виконувача обов’язків заступника командувача ВМС ЗС України з морської авіації та ППО полковника Віктора Гнасевича, по-перше,  застарілі літаки Бе-12 замінять  нові морські патрульні літаки виробництва ДП «Антонов». Це буде універсальна платформа, яка створюється на базі Ан-148. Літак обладнають ударним ракетним озброєнням далекої дії, радіотехнічною апаратурою з радіогідроакустичними буями, протичовновим озброєнням, він нестиме торпеди і глибинні бомби. Новий літак належить до класу літаків далекої авіації (дальність польоту до 7000 км). Перебуватиме в повітрі до 8 годин завдяки економічним двигунам. Його можливості дозволятимуть якісно вести повітряну розвідку і спостереження за надводними силами противника навіть у віддалених морських операційних зонах.
Крім того, літак вестиме протичовновий дозор, а це пошук, виявлення та супроводження підводних човнів. У разі потреби він зможе завдати ракетного удару по субмарині, яка перебуватиме на глибині. Також бойові можливості літака дозволятимуть вражати кораблі противника на знач-ній відстані, не заходячи в зону дії ворожих корабельних або континентальних засобів ППО. До 2020 року ДП «Антонов» передасть флоту перший зразок цього літака. Загалом морську авіацію підсилять чотири такі літаки.
По-друге, завдяки ритмічному фінансуванню у короткі терміни вдалося відновити технічну готовність протичовнового вертольота-амфібії Мі-14ПЧ та пошуково-рятувальних вертольотів Мі-14ПР. Після анексії Криму ДП «Конотопський авіаремонтний завод «Авіакон» налагодив ремонт, модернізацію та обслуговування вертольотів типу Мі-14. А відтак для цих повітряних машин та їхніх агрегатів встановлено міжремонтний ресурс у 1000 годин.
Практично на завершальній стадії процедура отримання на озброєння вертольота Ка-226, який нині перебуває на Львівському авіаремонтному заводі. За словами полковника Віктора Гнасевича, гвинтокрил виконуватиме різноманітні завдання, вестиме розвідку повітряної і надводної обстановки, здійснюватиме порятунок особового складу в районі бойових дій та залучатиметься до пошуково-рятувальних операцій на морі. Цей вертоліт можна буде використовувати і, як «швидку допомогу» для оперативної евакуації пораненого й надання належної медичної допомоги тощо.Третій напрямок – ВМС плідно співпрацюють із підприємствами «Укроборонпрому» щодо переоснащення наявних корабельних
систем ППО новими зенітними ракетними комплексами. Зокрема на фрегаті «Гетьман Сагайдачний» планується замінити нинішні «Оси» на більш сучасні для знищення повітряних цілей. Це буде новий універсальний ЗРК контейнерного типу, ракети якого матимуть значно більшу дальність ураження і висоту застосування. Його поставлять і на багатоцільовий корабель класу корвет «Володимир Великий». До речі, нещодавно Кабінет Міністрів України відновив фінансування програми будівництва чотирьох  кораблів проекту 58250. Вартість будівництва корветів становитиме майже 32 млрд гривень. Цією програмою передбачено, що поточного року на перший корвет «Володимир Великий» витратять понад 1,4 млрд гривень. Передати його ВМС суднобудівники мають 2022 року. Другий корабель серії заплановано передати українським ВМС 2024-го, а третій і четвертий корвети будуть готові у 2026 і 2028 роках. Сьогодні готовність «Володимира Великого» оцінюється в 17%, причому корпус – на 80%. Програма передбачає закупівлю корабельного боєзапасу, також і протикорабельних ракет. На це витратять понад 3,5 млрд гривень.
Корвет «Володимир Великий» оснастять і літальним апаратом оперативно-стратегічного рівня. Безпілотник буде забезпечувати корегування вогню крилатих ракет.
Після передислокації і виведення техніки з Криму морські авіатори прибули на аеродром Кульбакине, що в Миколаївській області, де не було умов для
їхнього належного функціонування. За цей час з нуля збудовано дві адміністративні будівлі для льотного складу і інженерно-авіаційної служби. На ці потреби витрачено понад 2 млн грн. Завершується будівництво парку автомобільної техніки. До кінця року буде і свій стаціонарний ангар зі спеціальним устаткуванням для проведення ремонту та комплекс сховищ для технічного обслуговування авіаційної техніки й збереження авіаційно-технічного майна.
Як зазначає полковник Віктор Гнасевич, щорічно наліт морської авіації збільшується. При чому тепер підготовка льотного складу здійснюється з наголосом на якість польотів, а не на кількість проведених у повітрі годин.
–  Екіпажі повинні вміти виконувати завдання різної складності за будь-яких метеорологічних умов, вдень та вночі. Зважаючи на те, що противник може застосувати проти України свої сили і засоби з морського напрямку, підготовка льотних екіпажів здійснюється у посиленому режимі. Льотчики на постійній основі ведуть повітряну розвідку, спостерігають за надводною обстановкою визначених районів Чорного моря, здійснюють польоти у виключній морській (економічній) зоні України, – зауважив тимчасовий виконувач обов’язків заступника командувача ВМС ЗС України. Не оминають і захоплені росіянами бурові установки «Чорномонафтогазу», де фіксують дані про незаконну промислову діяльність Росії в районах Голіцинського і Одеського газових родовищ.
Звісно, такі дії українських морських льотчиків дуже дратують росіян. 1 лютого 2017 року під час здійснення тренувального польоту в районі Одеського газового родовища російські спецпризначенці з бурових вишок навіть обстріляли транспортник ВМС ЗС України. Але це тимчасові вибрики окупанта.
Рано чи пізно він піде з Криму. І за свої агресивні вчинки неодмінно відповідатиме. А щоб це сталося швидше, сьогодні Украї-ні потрібно нарощувати м’язи, зростати економічно, а Військово-Морським Силам – підвищувати боєздатність.

Віталій ПАНЧИШИН

 

 

Powered by Ajaxy