Журнал

Зброя – об’єктив і перо

Зброя –  об’єктив і перо

Чотири газети можуть принести ворогу більше зла,
ніж стотисячна армія…

Наполеон

«Клиент созрел!» – вихвалявся бойовик перед своїм «шефом» на одному з аматорських відео. А далі, мабуть, уявивши себе героєм фільму «Діамантова рука» (а доречніше – «Російська рука»), він продовжував: «Мы данецким дядям и тетям преподнесли «утку», фаршированную дезою, что это якобы их защитники – укропы – бомбят их же дома. И те ее схавали с потрохами!»
Доказ такого інформаційного «зомбування» не забарився: вулицями міста бойовики вели полоненого «кіборга» – «таво самава, кто стрелял». Нацькований російською брехнею, розлючений натовп кидався на нього з лайками та кулаками, хтось смикав його за волосся, хтось плював…
Перебуваючи в «інформаційній комі», люди нездатні мислити, відчувати, вони поступово деградують і перетворюються на машини. Сучасна інформаційна війна – це потужна зброя. Її великий калібр – телебачення. «Блакитне око» Росії спотворює, гіпнотизує, відбирає. Україна, як поводир позбавлених бачити реальність, радить: «Заплющ очі – дивися серцем!»
Єдина та головна наша зброя – це правда, яку необхідно донести до людей, навчити їх не піддаватися чужому впливу. Нині триває активна робота з вдосконалення інформаційних структур оборонного відомства, а саме їхнє розширення в зоні проведення АТО. Інакше кажучи, відкритий фронт військових ЗМІ. Як вистояти в інформаційному російсько-українському протиборстві, тримати інформаційний удар й одержати при цьому перемогу – питання, якими опікуються заступник міністра Міністерства інформації Тетяна Попова та помічник Міністра оборони України полковник Вікторія Кушнір. З метою поповнення «спецпризначенців об’єктиву та пера» вони запровадили на базі Військового інституту Національного університету ім. Тараса Шевченка (ВІКНУ) курс з організації роботи інформаційно-медійних структур Міністерства оборони України в районах проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.
– За рахунок збільшення представників медійних структур Міністерства оборони України ми розраховуємо на оперативне та правдиве інформування суспільства безпосередньо з військових частин, розширюємо інформаційні потоки із зони АТО у світ, – пояснює Тетяна Попова. – Потрібно «роззомбувати» громадськість і довести всій міжнародній спільноті: російська сторона спотворює дійсність на Сході України! Варто зазначити, на відміну від російських ЗМІ українським набагато легше – нам не треба щось видумувати, нам варто лише висвітлювати реальність.
Для проходження курсу віді-брали 35 кандидатів із числа мобілізованих на військову службу журналістів провідних друкованих ЗМІ, телеканалів та інтернет-видань.
Під час тренінгів майбутні прес-офіцери опановували не лише нову для них спеціальність, а й удосконалювали власні професійні навички. Своїми знаннями та досвідом ділилися відомі вітчизняні медійники, фахівці інформаційних технологій, військові кореспонденти та прес-офіцери, які неодноразово бували в зоні АТО.
У ході навчань журналісти вчилися оперативно і результативно реагувати на сьогоднішні виклики і загрози, а також розглянули особливості сучасного стану – гібридного тероризму. Акцент викладачі поставили на тому, що військові не мають бути крайніми в цьому конфлікті, адже це – тероризм, тому вся держава повинна боротися із цим ганебним явищем.
За словами старшого наукового співробітника лінгвістичного науково-дослідного центру ВІКНУ, кандидата наук, доцента Григорія Любовця, головна ідея курсів – показати перспективні напрями, надсекретні технологічні рішення та передати практичний досвід роботи журналістів у зоні проведення АТО – досягнута. Але система подальшого використання цих військовослужбовців, взаємодія їх між собою та командирами підрозділів, які знаходяться на Сході країни, ще потребує доопрацювання.
Спілкуючись з мобілізованими журналістами заступник Міністра оборони України – керівник апарату Петро Мехед наголосив на тому, що прес-офіцери як комунікатори мають стати сполучною ланкою між громадянами України і військово-службовцями: «Населення, яке проживає на Сході нашої держави, чекає нас як визволителів».
Після тижневих тренінгів військові журналісти отримали свідоцтво державного зразка і вирушили на посилення підрозділів, що дислоковані в зоні проведення АТО, щоб вірою і правдою протистояти російській інформаційній агресії.

DSC_0747Молодший лейтенант Роман Запорощенко.
У цивільному житті обіймав посаду заступника головного редактора «Газети по-київськи»:
– Нині проти України ведеться серйозна цілеспрямована інформаційна війна. Ми маємо дати достойну відсіч ворогові.

DSC_0777Молодший сержант Олександр Золодько. До війська – ведучий на телеканалі «ЕРА»:
– Не бачу ніяких труднощів щодо своєї роботи, але маю побоювання щодо матеріально-технічного забезпечення.

DSC_0779Солдат Володимир Сокол, журналіст Одеського телеканалу «Перший городський»:
– Я свідомо йшов захищати Батьківщину, а коли виявилося, що можна боронити її ще й за власним фахом, то без вагань надіслав на розгляд свою кандидатуру. Ми будемо закривати дуже важливий сектор в інформаційній війні.

DSC_0784Рядовий Микола Коваль. До війська займався волонтерством:
– Доносити інформацію з передової до громадян конче потрібно, адже ми живемо в єдиній країні. Наше завдання показати, що в нас є армія і є люди, готові захищати нашу державу.

Олександр БІРЧЕНКО
фото автора

Powered by Ajaxy