Гордість війська

«Горлиця» для «Орлана» буде недосяжною

«Горлиця» для «Орлана»  буде недосяжною

Нова українська зброя, яку сьогодні розробляють і виготовляють підприємства вітчизняного оборонно-промислового комплексу, повинна відповідати стандартам НАТО. Ще однією вимогою для наших зброярів є те, що їхня продукція обов’язково має перевершувати аналоги, які стоять на озброєнні армії РФ

На Державному підприємстві «Антонов», що входить до складу ДК «Укроборонпром», чітко виконали ці вимоги, коли розробляли принципово новий безпілотник «Горлиця». Це перша вітчизняна платформа, яка здатна нести ракети класу «повітря-земля».

Загалом безпілотний літальний апарат «Горлиця» належить до оперативно-тактичного рівня. Він створений для потреб Збройних Сил України і здатний вести повітряну розвідку вдень та вночі за будь-яких погодних умов. У порівнянні з іншими БпЛА він може працювати більш тривалий час  – 7 годин. Тактичний радіус дії становить 120 км, практична дальність польоту – 1050 км (500 км в глиб фронту й 500, щоб повернутися назад).  При цьому цей апарат розвиває швидкість до 230 км за годину. «Горлиця» може вести оптико-електронну повітряну розвідку видимого та інфрачервоного діапазону. Також вона  автоматично розпізнає, захоплює та супроводжує рухомі цілі й наводить керовані високоточні боєприпаси. За її допомогою можна організувати оперативний зв’язок та підтримувати бойові підрозділи.

У перспективі до складу однойменного мобільного тактичного безпілотного авіаційного комплексу «Горлиця» входитимуть чотири такі безпілотники, наземна станція керування та обладнання для старту і посадки літальних апаратів, їхнього транспортування та ремонту.  Для обслуговування комплексу потрібно 22 особи. Наземне керування здійснюватимуть з двох станцій на базі КУНГів. Обслугу становитимуть оператор керування безпілотником, фахівець, що відповідатиме за бойове навантаження, та аналітик.

Аналоги «Горлиці» виготов­ля­ють лише в шести країнахсвіту, зокрема у США, Ізраїлі, Італії, Франції, КНР та Туреччині, де в їхню розробку вклали мільйони доларів. Середній термін від ідеї до виготовлення становить 5 років.

Робота над «Горлицею» у ДП «Антонов» тривала значно швидше. Замовлення завод отримав півтора року тому, випробування безпілотник пройшов на аеродромі в Гостомелі Київської області. Тестовий політ відбувся з використанням макетів підвісного озброєння. Перші льотні випробування показали, що «Горлиця» працює, як і очікувалося, нормально. В повітрі не виникло жодного форс-мажору. Машина достатньо керована, маневрена, і зліт та посадка відбулися без зауважень.

При цьому  авіаконструктори ка­жуть, що робота над БпЛА триває. Льотні випробування виконав лише прототип, а сама машина ще не оснащена автопілотом,  немає системи управління зброєю тощо. Нині працюють над оснащенням літального апарата.   Встановлюють прилади, які  фіксують  і розрізняють рухомі цілі з робочої висоти у 1,8-2,4 км, а також наводять  високоточні боєприпаси. Для розвідки вдень і вночі за будь-якої погоди на безпілотники встановлять камери та обладнання, фіксоване ін­фрачервоне випромінювання.

Поки що на БпЛА стоїть спрощений обсяг обладнання: система керування Futaba (Японія), комплекс телеметрії Pixhawk (Канада), електричний двигун Hirth F-23 (Німеччина).

В остаточному варіанті «Гор­лицю» оснастять автопілотом, щоб  у разі спроби  перехоплення   керування  безпілотника ворожими РЕБ  він повернувся на вихідні позиції. Також  його обладнають системою керування зброєю.

Перший політ з новим розвіду­вальним та іншим обладнанням ДП «Антонов» обіцяє вже навесні 2018 року.

Варто зазначити, що в росіян є також чимало зразків БпЛА, які вони активно використовують на Донбасі. Українські військово­службовці, які виконують завдання в районі АТО, щодня фіксують їхню роботу на всіх напрямках проведення антитерористичної операції. Але жоден із ворожих безпілотників не зрівняється з нашою «Горлицею». Деякі з них навіть збивають, а деякі падають самі.

Найчастіше окупанти під час проведення повітряної розвідки та коректування вогню артилерії застосовують безпілотник «Орлан». В армії РФ вважають цей БпЛА одним із кращих. Але один із них не так давно впав неподалік міста Новогродівка Донецької області – заглух двигун.  Його знайшли наші військовослужбовці. З’ясувалося, що корпус і двигун  цього апарата – російського виробництва, а електроніка, якою він нашпигований, – з Тайваню.

Майбутнє за такими БпЛА, як «Горлиця». І роботи над розробкою нових безпілотників не припиняються. Як тільки «Горлицю» допрацюють, і комплекс піде в серійне виробництво, конструктори «Антонова» почнуть роботу вже над створенням БпЛА стратегічного рівня. Тоді безпілотна авіація окупанта точно залишиться далеко позаду.

Важливо, що «Горлиця» може вивести антонівців і на світо­вий ринок військових безпілот­ни­­ків. За словами виконувача обов’язків генерального ди­­рек­­то­ра держпід­приємства Олек­санд­ра Кривоконя, поки що на цьому ринку лише сім країн. На їхні розробки й орієнтувалися інженери «Антонова».  Наприклад, аме­рикансько-ізра­їль­ський комплекс RQ-7 Shadow  коштує більше $ 15 млн, а один безпілотник – $ 750 тис. А нашим уся програма розробки обійдеться приблизно в $ 15 млн, а серійний виріб буде значно дешевшим.

На підприємстві при цьому запевняють, що за наявності фінансування проект буде готовий за півтора року.

Ігор ПАРУБСЬКИЙ

Ти станеш командиром!

Військо України
Powered by Ajaxy

Партнери проекту